مدیر روابط عمومی شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه با بیان اینکه روابط عمومی بازوی مدیریت است، گفت: یکی از وظایف این بخش، بیان نقاط قوت، بررسی ضعف‌های سازمان و آسیب‌ها و تهدیدهای مجموعه برای ارائه به مدیریت سازمان است بنابراین روابط عمومی نقش اساسی در این خصوص دارد.

محمد ستوده نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: روابط عمومی راس یک سازمان است و وظیفه بیان نقاط قوت و بررسی ضعف‌های آن را برعهده دارد. به علاوه یکی دیگر از وظایف روابط عمومی، بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای مجموعه برای ارائه به مدیریت سازمان به منظور رفع معایب در قالب بازوی مدیریتی است.

وی افزود: روابط عمومی نقشی به عنوان بازوی مدیریت در ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی و هماهنگی این دو ارتباط که به منظور ایجاد یک روند تعادلی را نیز برعهده دارد.

تشکیل شورای روابط عمومی در شرکت

مدیر روابط عمومی شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت یک شرکت بازرگانی است و با تهیه مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولاد کشور با قیمت مناسب و به موقع، از تولید در این صنعت پشتیبانی می‌کند، گفت: طی مدتی که مسئولیت روابط عمومی شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه را برعهده داشته ام، اقداماتی نظیر تشکیل شورای روابط عمومی با ریاست مدیرعامل و دبیری روابط عمومی در سطح شرکت، حضور جدی در شبکه های اجتماعی به منظور انتشار اخبار مربوط به شرکت، برنامه‌ریزی برای بروز رسانی سایت سازمانی، ایجاد ارتباط با مسئولین برای سایر مدیریت‌های شرکت در جهت اهداف شرکت و همچنین برگزاری جلسات با روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان به منظور هم افزایی و تعامل سازنده از مهمترین عناوین مطرح است. به علاوه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کمک به زندانیان مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است. همچنین با توجه به ورود به فعالیت های جدید شرکت در حوزه خرید معادن سنگ آهن در استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، مرکزی و... روابط عمومی این  شرکت در حال برنامه‌ریزی در راستای سیاست های فرهنگی و اجتماعی ابلاغی از سوی روابط عمومی فولاد مبارکه است.

وی اظهار کرد: طبیعتا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت مادر توانایی قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای روابط عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه دارد. ایجاد ساختارهایی مانند پایگاه خبری-تحلیلی ایراسین و رادیو فولاد نمونه ای از این اقدامات است. چنین فعالیتهایی باعث می‌شود روابط عمومی شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه بیشتر با مسئله درگیر شوند و با جمع‌آوری و آرشیو اخبار خود اقدام به انتشار آن‌ها در ابزارهای رسانه‌ای موجود کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ‌همانطور که مدیرعامل محترم فولاد مبارکه فرمودند، روابط عمومی در فولاد مبارکه به صورت متمرکز است، بنابراین سیاست‌های کلان از سوی شرکت فولاد مبارکه ابلاغ می‌شود و ما به عنوان مجری این سیاست‌ها را بر اساس شرایط شرکت اجرا می‌کنیم. در اینجا بهتر است وظیفه روابط عمومی هر شرکت در هر حوزه مشخص و بر اساس ظرفیت آن تعیین شود.

وی در پایان از تشکیل جلسه هم‌اندیشی روابط عمومی‌های تابعه و ارائه رهنمودها و اقدامات موثر مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تشکر کرد.

جهت مشاهده خبر در وبسایت خبرگزاری ایراسین کلیک نمایید.